Onsdag

Hejsan hoppsan, onsdag idag då!

Hade en bra dag igår på jobbet, tiden före mat blev det inte så mycket gjort, jag fick köra toron från verkstaden typ till ända längst ner i gruvan och det gick bara fint. Men sen när jag skulle börja lasta så var det fullt av sten dit jag skulle he min sten, så då for vi upp på verkstan igen och skulle byta däck på en personbil, men då fanns det inga däck, så då fick jag skjuts ner igen. Tvärborrade några hål i en salva och sen var det mat. 
 
Efter mat fick jag vara själv i "källarn" å lasta lite, gick väl ganska bra, men det var lite trångt å sådär.
Men dagen gick fort iallafall.
 
Idag har det blivit promenad igen, riktigt skönt, men halkigt =)

Har varit om till mitt andra jobb också, och frågat om det går att förlänga min tjänstledighet, hoppas verkligen att det går att ordna, för då hinner man jobba i sommar och känna efter lite mer, bli lite mer säker på sina arbetsuppgifter, och så får man ta ett beslut efter det.
 
Det finns ju fördelar och nackdelar med bägge jobben.
Och jag kunde känna litegrann idag att man saknar att jobba med nån annan, i gruvan är man ju till 97% själv.
Men då är det lite bättre betalt också.
Andra nackdelar i gruvan är resvägen, man måste köra en hel del, man kan inte vakna en kvart före man börja och ändå hinna dit i tid.
Man är nere i mörkret heldagarna, jag tror att man blir trött av det i längden.
Det är stora risker med gruvarbete, och jag tvivlar på att jag har koll på alla risker.
 
Nackdelarna med Solbacka, är väl att jag är lite less på det jobbet, och det är så himla mycket tjoller runtomkring, och sen har jag bara 75% tjänst där, så lönen är ju mini.
 
Vissa dagar känns det självklart att jag ska byta jobb och att jag verkligen kommer att klara det.
Andra dagar gör jag bara fel och känner mig värdelös och det känns som om det inte finns nån chans att jag ska fixa detta. Varför kan jag inte vara duktigare? =)

Jaja nu har jag fått tjata om det där litegrann också.
Nu ska jag äta sen ska jag fara. Hej.
 
Dagens lunch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0