Ny arbetsvecka

Då var det en ny vecka igen, eftermiddagsvecka....dom brukar vanligtvis kännas rätt tunga. Och det gör det väl även den här gången, trots att jag bara jobbar 5 dagar den här veckan.
Och idag ska jag följa med byggarna, gjorde det förra veckan också och det var ganska lungt, men då vi liks hade nåt att göra så var det kul =)

Igår fick jag en "aha-upplevelse" x2. Har nämligen av någon anledning haft Toro-fobi, det är den maskinen som jag har varit mest livrädd för i gruvan. Det beror nog på en hemsk film vi såg på skolan om en nån som backa över en pick-up med toron och den blev totalt jävla platt. Nåja, igår skulle jag alltså köra den, skulle lasta ur en salva.
Dessutom så skulle jag göra det med en kille som jag gått å varit lite halvrädd för. Har aldrig ens prata med han.
Men alltså, han va ju hur trevlig och snäll som helst och en jättebra handledare.
Och dessutom så var det nästan lite smygroligt att köra Toro.....bara man få va i fre å böka på.
En liten rädsla jag har kvarstår dock, och det är att det ska börja brinna, och jag har fått för mig att dom här lastmaskinerna har extra lätt att börja brinna....då skulle jag dö rakt av om det hände.
 
Nu sitt jag och vänta på att Per ska komma hem på lunchen, det är väl typ det vi hinner träffas på dom här eftermiddagsveckorna....en halvtimme per dag...nåja, man ska inte klaga =)

 
 
(bilderna är lånade från www.annonsborsen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0