Skottdagen

Idag har vi haft personalmöte, oj så liten och värdelös man kan känna sig.
Chefer och politiker (?) vill att vi ska få sämre arbetsschema, dom vill att vi ska jobba varannan helg.
Det är jävligt lätt för en kontorsråtta att säga, som slipper jobba kvällar, helger, storhelger som jul, påsk och midsommar.
Jag skulle vilja se att nån av dom tog över jobbet ett år, jobbar varannan helg och får samma skitlön som en Uska har, jag menar vi tjänar(för er som inte vet) 15 kr !!!!!!! extra på en vanlig vardagskväll, inte ens dubbelt på storhelger, och nu vill dom att vi ska få det ännu sämre med ett sämre schema.
Och varför skulle vi måsta ha ett sämre schema? Jo för att det finns för lite folk som vill jobba inom vården.
Tacka fan för det!!

Vi ligger verkligen långt efter i löneutvecklingen och man börjar känna att det snart inte är värt längre, det är inte värt för det är ingen som värdesätter ens arbete.
Det kan va svårt att få tag i ett nytt jobb, men får jag det så tvekar jag inte att ta det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0