GOTT NYTT ÅR

Ligger i soffan i min onepiece, är sådär lagom trött efter en jobbhelg och jag ligger och funderar om jag ska samanfatta 2012.....fast jag minns inte så mycket känns det som, inte början på året iallafall.
 
Hursomhelst så har det här året liksom alla andra haft en rejäl blandning av glädje och sorg, skratt, tårar, besvikelse, stolthet, rädsla, nervositet och framtidstro (å säkert en heeeel del andra saker också). 
 
Har fått många jobbiga sjukdomsbesked i år, varit på begravningar. Det känns som man fått nog för flera år framöver, den sorg man känner och har känt är obeskrivlig och ändå är man inte närmast sörjande. <3
 
 
En annan sak som tagit stor plats är att jag tog tjänstledigt och började en bergarbetarutbildning.
Aldrig förr har jag varit så rädd och nervös för att göra nånting nytt. Det har känts som ett stort steg för mig.
Och jag kan säga att det fortfarande är tufft, det tar tid att vänja sig. Det går bra att vara under jord för min del, men det är så jävulskt mycket att lära sig (som jag nog har tjatat om i tidigare inlägg), och jag vill ju helst vara proffs direkt och inte göra nåt fel, och det är ju faktiskt helt omöjligt (bara jag som inte förstår det). Så jag har gråtit en del över att vissa dagar har kännts förjävliga och omöjliga, rent så man har velat ge upp. Men då i nästa andetag får man höra att man är duktig, och att man inte ska ge upp så lätt. Och vissa dagar har det faktiskt gått riktigt bra och man ha till och med haft lite kul. Och då blir man stolt över sig själv att man faktiskt gör det här.
Men det känns som att vägen är lång än, tills man ska kunna känna sig säker på det där jobbet.
 
Sen har jag ju träffat världens finaste pajk också. Finns nog ingen snällare än han, och han får mig att skratta och må bra och jag kan verkligen vara mig själv när jag är med honom. <3
 
Det är väl egentligen 3 "grundsaker" som har hänt detta år, sen förstår ju alla att dagarna och livet har bestått av så mycket mer.
Typ:
*Jakt (fick skjuta en 12 taggar i år :D )
*Skidåkning (var till Tärna en sväng i våras)
*Fester (Jonas 40 års fest är en favorit)
*Shopping (är jag alldeles för bra på)
*Lata dagar 
 
Dock så har det inte blivit några resor, det var längesen nu, men det finns varken tid eller pengar till det. Det är bara att vänta på bättre tider =)

Sen måste jag bara tacka vänner och familj för att ni finns där.....varje dag, året om <3
 
 
 
 
 
 
 
 
GOTT NYTT ÅR

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha! Älskar den där bilden på Tjabo! =)

Svar: Haha jag vet, man börja skratta då man ser den :P
Veelin

2012-12-31 @ 13:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0