Nervös konfirmand

Kommer ihåg när man stod som nervös konfirmand i kyrkan och var tvungen att läsa den här texten ur bibeln inför hela församlingen. Heeelp, det var inte roligt. Å aldrig i mitt liv ha jag rabblat nåt så fort, var tvungen att skynda mig så jag inte skulle svimma :P
Jag är inte gudelig, eller nåt sånt, men det är inget fel på texten faktiskt!



"Kärleken är tålmodig och god. Kärleken är inte

stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte

utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill

ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten, men

gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt

hoppas den, allt uthärdar den. Men nu består tro,

hopp

och kärlek, dessa tre och störst av dem är kärleken."

Pauli brev till korintierna i 1 Kor 13:4–7, 13


Kommentarer
Postat av: Annie - Mitt liv i pusselbitar.

Följa mig så följer jag dig! :)

http://www.bloglovin.com/sv/blog/3673572/delewon/follow

Kram

2012-04-26 @ 21:28:15
URL: http://delewon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0