23 Okt

Vilken helg det har varit.
Hade tänk jaga både lör och sön, men då på fredag eftermiddag ringer Frida och frågar om vi inte ska gå ut i stan, nu när vi båda va lediga å allt?
Jag fick så lov att ringa till farsan å fråga om jag skull få va ledig från jakten, och det gick bra.
Så en halvtimme efter det samtalet satt jag i bilen påväg till stan.
Hade en riktigt rolig kväll på Coasters, och drack jäkligt goda drinkar....hallon lakrits =)
OCH det bästa av allt, jag va inte det minsta bakis dan efter....det händer typ aldrig =)

Sen på afton körde vi hem, packa alla jaktprylar, for till morsan, sa hej, sen for vi till farsan.
Det blev en tidig kväll.

Söndag: Upp å jaga, jag fick den angenäma uppgiften att vara hundförare.
Jo det passa ju ganska bra då jag hatar å sitta å frysa. Men kruxet va att det va ingen hund som hade lust att följa med mig?!
Men efter 45 min löste det sig.
Grejen var nu att jag skulle gå upp för ett berg, gå mitt uppe på, sen då det börja slutta neråt så skulle jag vika liiite grann så jag gick på ena sidan av berget.
Jag gick typ hela vägen ner? Hur hände det?
Jag förbannad, det va ju bara att gå upp igen....å dimma vare så jag fatta aldrig vars jag va...så där gick jag sick sack över berget i flera timmar...men jag komme då fram tillslut, men nån älg blev det då inte.... ganska surt!!

Nu sitt jag hemma i soffan och har sovit en timme....nu ska jag göra nå varm choklad å limpmackor med rökt skinka på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0