Älgjakt

Ja jakten fortsätter, hade som gett upp den, men då igår så vare nån som körde på en älg på vårat område, så då faller det ju på jaktlaget att spåra älgen och avliva den. Och eftersom den hade ett framben av så vare bara att fara ut =)
Det hann som bli spännande där ett tag då jag å farsan körde rally nerför tjörn mot nicknoret, för att hinna till älven där älgen mest troligt skulle passera, vi placerade ut oss och hörde hunn skälla några gånger, men det stod som still. Å då, helvittis va jag börja frysa, jag trodde rent jag skulle börja grina, men då hade man stått ute sen halv 8 på morgonen (kl va halv 11 då) i -20 grader, blixtstilla, lyssnandes (hallucinerandes att man hör knak och brak överallt :P ). Så jag gav upp å gick in till morsan å tina upp, och efter 20 min så var det över. Då hade en i laget kunna komma nog nära å trycka av.
Så slutet gott allting gott....å det som är riktigt gott är ölen som jag dricker just nu =)

Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0