Egoboost

Har helt sonika snott det här inlägget från http://www.bloglovin.com/m/6920/274738186/a/0/aHR0cCUzQSUyRiUyRnNwaWRlcmNoaWNrLm51JTJGMjAxMSUyRmF1Z3VzdCUyRnNwYWpkZXItZWdvYm9vc3Rhci5odG1s  . Jag gillar punkt nr 7 bäst på den här listan.



Eftersom jag brukar låtsas att jag är en del av redaktionen på Egoboost utan att vara det, så kommer här ytterligare några punkter jag vill att ni ska lova er själva:

1) Jag lovar att inte låta min vikt styra mitt humör.

2) Jag lovar att inte väga mig speciellt mycket alls. Varför ska jag bry mig om siffran på en fjantig våg?

3) Jag lovar att inte föra krig mot mina gener.

4) Jag lovar att inte bli grinig eller deppig för att jag inte kommer i en viss klädstorlek. Istället för att stirra mig blind på storlekslappen tar jag det plagg som passar.

5) Jag lovar att omge mig med människor som får mig att må bra.

6) Jag lovar att inte surfa runt på nätsidor som får mig att må dåligt och vilja förändra mig själv till något jag egentligen inte är.

7) Nästa gång jag ser en tidningsbild på en kändis med rubriken "tjockchock" eller "cellulitattack" så lovar jag att skratta. HAHA! Media är så tröga ibland och verkar inte fatta att det är vanligare med celluliter på en tjejrumpa än vad det är med barr på en gran. Typ. Det är liksom inget konstigt.

8) Om jag måhända skulle höra mina kompisar klanka ner på sig själva så lovar jag att inte falla in i klagosången och göra det samma mot mig själv.

9) Jag lovar att inte låta idealen styra mig. JAG bestämmer hur JAG vill se ut.

10) Jag lovar att sluta tänka töntiga, nedvärderande tankar om min kropp. Från och med nu lovar jag att vara snäll mot mig själv.

Se så.

Nu skriver ni ut det här inlägget och klistrar upp på kylen.




Kommentarer
Postat av: Frida

Jag skrev ut den=P haha

2011-08-16 @ 19:29:01
URL: http://zycra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0