Muffinpuffin

Åhååå jag är int lite bra, jag har faktiskt tagit mig i kragen och sprungit både igår och idag.
Jag kan int påstå att det har gått bra, men idag gick det iallafall bättre än igår, och hursomhelst så har jag iallafall gjort det.

En annan sak jag har gjort idag:


Salami och Västerbottensostmuffins
Till ca 8 stora:
*4 ½ dl vetemjöl
*½ dl havregryn
*½ tsk salt
*2 ½ tsk bakpulver
*150 gr italiensk salami (jag tog 120 gr pepparsalami)
*½ röd paprika
*½ dl soltorkade tomater, finhackade
*100 gr Västerbottensost, riven (jag tog 150 gr)
*2 kokta potatisar (jag köpte coops "inlagda" färdiga potatisar och använde 3 st)
*½ dl olivolja
*2dl mjölk
*1 ägg

Sätt ugnen på 225 grader.
Blanda vetemjöl, havregryn, salt och bakpulver i en bunke.
Skär potatis, salami, soltorkade tomater och paprika i bitar, och lägg i bunken.
Tillsätt ost, olivolja, mjölk och ägg till blandningen. Blanda ihop allt.
Fördela smeten i ca 8 stora muffinsformar (jag använde en muffinsplåt också).
Grädda mitt i ugnen 15-20 min. Servera dem gärna lite varma.
Lycka till! :D



Kommentarer
Postat av: Frida

Naajs, dom blev ju fina=)

Vadå tavelramshylla?=P

2010-06-02 @ 12:05:07
URL: http://zycra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0