Året som gått

Ja, det börjar ju vara hög tid att summera året som gått.
Synd bara att jag har väldigt dåligt minne, jag minns ju inte vad som hände för ett år sen.
Jag kommer ju inte ens ihåg vad jag åt till lunch IGÅR.

Nåja, det känns iallafall som om att året inleddes ganska lungt,
var nog mest jobb och sånt i januari och februari.
Sen i början av Mars åkte vi till fjälls, Ballastviken. Vi hade tur med vädret minns jag och jag åkte bob nerför kalfjället, det va kul =)
Ser i almanackan att det va många pubkvällar på vårsidan, på Medan och Thaien.
Firade farmors 70 års dag på Källan i Maj.
Sen blev det semster. Det var ju riktigt härligt att ha semester, men jag vet att jag kände mig ensam ganska mycket. Men så blir det ju när många av ens vänner ha familj och dom är ute på egna äventyr. Och många far ju bort på sommaren också, så det va ju som lite både och.
Semestern tog slut, och Älgjakten började, den 11:e Sept sköt jag min första älg, en 5-taggar :P
Och dagen efter sköt syrran sin första, en kalv. Det har alltid vare kul och jaga, men nu har man verkligen blodad tand, och det känns som om man blev ännu mer intresserad. Kommer då inte att glömma den här jakt hösten iallafall =)

Just ja, jag blev ju arbetslös i Aug också, och då började en helvetisk tid, jag jobbade som en galning, var ledig typ 4 dagar i månaden, och var ledig  helger på 4 ½ månad. Man gick på som bara den för att veta att man skulle ha råd med hyran. Och jo, jag hade verkligen råd att betala hyran den här perioden, men det va ju liksom inte värt pengarna, va helt slut, men jobb va det enda man tänkte på.
Fick ju sen (helt nyligen då alltså), en AVA(?!?!) anställning på 3 mån. Det är ju bara skitpass, å allt sånt, men man vet då när man är ledig iallafall (fast då måst man jobba extra för å få ihop en normal lön, men ändå).

Sen blev det jul, och jag hade ingen julstämmning alls, kändes som en vanlig dag.
Och imorrn äre nyårsafton, och den passerar nog obemärkt förbi också skulle jag tro, ska spendera min som så många andra år på jobbet, men det ska nog gå bra det med. =)

Är ju säkert många saker som har hänt, men det ha liksom inte hänt nånting sådär supersupergrejsigt.
Har fått lite nya vänner, förlorat en del andra, har hakat upp mig ganska mycket på det tidigare, och gör det fortfarande ibland, men jag har insett att det inte är min förlust. Jag har faktiskt inte gjort nåt för att förtjäna allt det där, inte den här gången....så hejdå.

Kärlek då? Hehe, jaaani, nog har det funnits lite kärlek också, inget allvarligt kanske, men nog så invecklat och lite kaotiskt, men man måste ju få leka lite.
Men igår, då, när jag skulle försöka hitta ett par slalomskidor, så mötte jag nog min man, fast han vet inte om det än. Det va på Intersport i Skellefteå. Så himla snäll han verkade, och han va så duktig med allting.... ja om det nu finns kärlek vid första ögonkastet så måste det ju vara det jag upplevde. Nåja, är det meningen att det ska bli vi så antar jag att han ringer här nåndag framöver ;P

Ja, det var litegrann från mig.
Nu är det snart ett nytt år, och det finns redan lite nya härliga planer på det.

Ha ett trevligt slut på det gamla, och ETT GOTT NYTT ÅR.


Kommentarer
Postat av: Frida

Du måst ju fara dit å köpa typ.. en hjälm oxå! Och ta hans nummer!!:) Skynda skynda!

2010-12-30 @ 18:23:00
URL: http://zycra.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nån på intersport?! :) där känner jag ju alla nästan! Vem vem vem?? :D kanske kan fixa nummer åt dig ;)

2010-12-30 @ 23:34:26
URL: http://jholmqvist.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tråkigt att jobba på nyårs...men här blire nog ännu mindre party...vi ska äta mat och föesöka hålla oss vakna till 12slaget...det är enda planen:P

2010-12-31 @ 00:27:13
URL: http://jholmqvist.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men attans då vet jag inte vem det är!:( men du nästa gång du är i stan måste vi ju träffas! bara en fika eller vad som helst! gå och spana på intersport duger också:P är fektiskt lite tragiskt att du inte fått träffa lillan!:(

2010-12-31 @ 13:30:43
URL: http://jholmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0