svårt att komma på en bra rubrik

Snabba kolhydrater är farligare för kvinnor än för män.
Kvinnor som äter mycket kolhydrater som tex vitt bröd löper större risk att drabbas av hjärt och kärlsjukdommar.
Det är könshormonet östrogen som gör att kvinnor är känsligare mot kolhydrater.

Ja, synd bara att snabba kolhydrader kanske är det godaste :P

Steg upp halv 7 idag, började tvätta. Sen for jag och Ida på en timmes prommis. Sen bar jag upp balkongmattorna och balkongmöblerna och stöka lite med det. Känner mig ganska produktiv idag.
Men snart somna man väl i soffan :P

Idag ska jag nog till mamma å hälsa på, typ sitta ute och sola å sådär, men det blås ganska mycke.

Ha en trevlig dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0