1:a dagen

Tack själv Bajjan, det va skoj.... det ska nog bli snart igen :P

Nu har första älgjaktsdagen gått av stapeln. Det va väl lite si sådär med vädret, men är glad att det inte regnade.
Farsan fick se en ko med kalv och en fjoling direkt på morgonen, men jag antar att han tyckte det va lite osportsligt att bara börja skjuta direkt på morron sådär utan att ha "jaga" lite.
Så hunden släpptes på dom, och jag satt beredd och väntade, för det bar av mot mig.
Hunn kom till mig, men utan älg tyvärr. Så efter 1½ timme så var den största spänningen över.

Eftermiddagen gick i lugnets tecken, men det vart underbart väder så det kunde ju rent inte bli bättre, härligt :D

Min telefon klarade dock inte luftfuktigheten på morgonen så den funkar lite sisådär, telefonen trycker "själv" in 8 hela tiden, men jag kan inte använda 8:an när jag ska skriva sms eller så...så det saknas lite bokstäver.....det är traadit å jävligt. :P

Sen fick man laxpaj till middag av morsan....mumma. Och efter det så for jag till Norsjö. Nina hade tänkt tvinga mig att fara på Harrietgympa, men jag är född med den största latrand som finns så jag tog mig ur det. Hann däremot med en promenad, det var skönt för mitt samvete :P

Nu blire å ladda upp för morgondagen i soffan.
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0