Avtalspension

Läste en artikel i Norran idag om hur chefen på jobbet (det gällde alla jobb), påverkar de anställdas hälsa.
Om en chef domderade för mycket, eller ställer en massa krav och motarbetar ett arbetslag så blev de anställda mer stressade och var sjukskrivna oftare. Och det kunde påverka riskerna för hjärtinfarkt, på en 10 års period så kunde riskerna för hjärtinfarkt öka med 64% (tror jag att det var), även om man bara hade att göra med den "jobbiga" chefen under en kort period.
Jag tycker iallafall att det va en bra artikel och hoppas att den läses av många chefer.

Idag har jag haft en kort dag på jobbet, det är ganska skönt att sluta 12 nångång ibland =)

Frida och Oskar kom hit, och vi for på medan där dom har försäljning av typ jackor, byxor, underkläder, mössa, vantar, tröjor m.m, och jag hittade ett par vantar som jag köpte, ganska behövligt ändå. Dom jag ha nu ha vare med på jakt och luktar rök och är allmänt otrevliga, så nu ha jag ett par som man kan ha utan att skämmes =)

Sen for vi på Petras och skulle fika, jag tog en gobit, som int alls va så god. Om man ska på Caféet så ska man äta deras mackor, och landgångar och såna grejer, dom här gobitarna är ju ändå inte hemmagjorda utan smakar ju som sånt man kan köpa på ica, typ fabrik.

Jag har även hunnit med att tvätta och dammsuga och skura inne på toan om det va nån som va intresserad av att veta det.

Och nu ska jag ta reda på vars jag ska placera min KAP-KL avtalspension....ehh...

Tjingtjong

Kommentarer
Postat av: Hannah

Har ångrat mej så nu är bloggen på G igen ;)

2009-11-05 @ 08:58:27
URL: http://kraeksjuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0