Harpalt

Har varit en helt vanlig dag på jobbet, förutom en liten sak.
Det var 2st som stod och tittade ut genom fönstret och jag undrade vad dom titta på, så jag gick dit, och då ser jag en liten harunge som kämpar för sitt liv, och 2 skator som flyger och hackar den på ryggen, jag springer ut och plockar upp den lilla, den skriker som bara den, men den var inte skadad, så jag släpper ner den igen och den hoppar in i en buske.
Då ser jag att skatorna har tagit en annan harunge på andra sidan vägen som dom smaskar på.
Och sen börjar dom flyga å leta "min" hare, då ringde jag till syrran å fråga om hon int ville ta hem den, så jag fånga den igen och nu bor den i Finnäs. Hade jag inte räddat den så hade ju skatorna tagit den.
Nu är det ju inte alls säkert att den överlever ändå, men man ha ju inte hjärta å se då den ska bli ihjälhackad.
Så nu får vi se hur det går =)



Varför kliar det i min näsa HELA tiden? Och varför måste det lukta Ärtsoppa i trappuppgången?

Kommentarer
Postat av: Frida

Hjälten=)

Dom säger väl att folk pratar om en då det kliar i näsan? eller?

2009-05-28 @ 00:06:49
URL: http://zycra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0