Härlig sommarkväll

Idag efter jobbet så for jag Nina och Ebba återigen till badstranden, gud så härligt. Det blev om att bada, det va bara skönt =)
Sen lämna dom av mig hemma, och efter typ 2 minuter så va man rastlös, jag ringde till farsan å fråga vad han gjorde, han tyckte jag skulle komma dit å ta en öl å följa med ut med båten.

Sagt och gjort, 30 grader varmt, båt, bikini, fiska och sänka en kall (eller 2), jag kan säga att det satt inte helt fel.
Vi for först till Djupsånne,  där fick vi en fisk var...sen drog vi till en Linbanestolpe, farsan satt kvar i båten och jag klev upp på stolpen och fiska. Där fick vi en var också, ganska fina =)

Sen tyckte farsan att jag skulle klättra upp till "bryggan" på stolpen och lägga mig där uppe och titta ner..... jahaa, ja jag gör väl det då.... jag va påväg att vända efter halva vägen, det va högt och läskigt....men jag fortsatte ända upp, men jag vågade inte lägga mig däruppe för jag trodde inte att bryggan skulle hålla....så jag börja klättra ner igen....om uppvägen va läskig vare ingenting motför vägen ner....!
Men ner kom jag, men jag blev oljig och jävlig, men vad gör det?

Sen fortsatte vi uppöver till nån stuga, och pappa sa " det är långt att ro hem om motorn gå sönder", och vad hände?
-Jo den stanna av.
Nån spik som hade försvunnit?
Så farsan rodde in till land (med en åra), och bröt ut en 4" spik ur bron på stugan.
Å då kom jag på att jag glömt solglasögonen på Linbanestolpen.

Vi fick igång motorn, sen for vi vidare till Sandviken.... haha jag kom ihåg sist man va där... då var jag käääär, och det var myror till förbannelse. Romantiskt värre...!!

Vi körde en sväng runt sjön och kollade på stugor, och fiskade lite här och var. Sen började det att blåsa så då styrde vi kosan hem ( men först hämta vi upp mina glasögon).

Härligt härligt =)

För övrigt så har jag glömt min mobil i Norsjö, det känns hur konstigt som helst...man är som fattig på nå vis, men det kanske är nyttigt att va utan den ett tag. MEN bara för det, så kom säkert nå goög å ha hört av sig bara för det (önsketänkande).

Nu ska jag drick upp ölen och äta popcorn. Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0