Utrensningen

Är lämmen idag, främst i vaderna och baksidan av låren..... för igååår, då började utrensningen.
Jag gick upp kl 11 och började rota igenom en garderob, jag tänkte det här tar ju inte så lång tid. Sen kom Frida upp efter en stund, och sen kom pappa också. Efter ett tag då vi sorterat upp olika högar av sånt som skulle brännas, kastas och sparas så satt vi bara där, i röran. Jaha vad gör vi nu då? Jag tyckte vi skulle bära ut allting direkt och göra klart.
Vi åt lunch.
Sen skruvade, kånkade och bar, å brännde vi. Kl kvart över 4 var allt klart, då hade jag å Frida dammsugat och ställt iordning. Rummet var tomt, sånär som på 2 sängar. Helt nöjd är jag över gårdagens ansträngning.
Nu är det bara tapeterna som ska upp, och golv som ska läggas in + lite målning av dörrar och såklart nya lister.
Sen är det bara smågrejer kvar.... =)

Jag tror det kommer att bli jättefint (för det kan då inte bli fulare än vad det är). =)

Så idag då? Ja jag vet inte vad som händer idag riktigt, kanske vi ska mäta lite uppe å sådär. Annars blire nog inte så mycket förrän man ska tillbaka till Norsjö.

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0