Irony, irony

Jag kan börja med att säga att klänningen jag ska ha på jul självklart är inköpt på HM (online), helt klart min favoritbutik=)

Det var skönt med sovmorgon i morse, å sen kunde man fika i lugn och ro. Skönt skönt.
Det har gått super på jobbet idag också. Jag gillar inte att jobba kväll sådär jättemycket, särskilt inte när man ska upp och jobba tidigt dan efter, men ibland när det går smidigt å är lungt så kan det vara trevligt =)

Jag såg en Jekatt på vägen hem från jobbet, betyder det tur? Visst äre nå sånt, eller betyder det otur? Eller betyder det helt enkelt bara att jag såg en jekatt? :P

Jag och Elin funderar på att fara utomlands, jag vill verkligen, det enda problemet är min ekonomi. Eftersom vi har gjort en helt fantastisk resa för ca ett år sen så äre tyvärr inte mycket som kan klå det, om man inte har pengar vill säga.
Men en liten tripp till ett ställe med sol skulle ju inte vara helt fel. Så vi får se vad vi bestämmer oss för.
Jag skulle ju vilja fara till Hawaii (dock inte segla dit på en hembygd flotte :P), eller Dominikanska republiken, Island eller USA, eller kanske fara å gå en sväng på Kinesiska muren, eller åka Transsibiriska järnvägen (blir dock ingen solsemester :P), men det är nog sånt som får vänta =)

Ja snart är det jul, jag har 2 julklappar kvar (det kanske jag redan har sagt, men jag säger det igen), men jag ska försöka hitta nånting i veckan få se.

På fredag ska vi koka knäck hos farmor, en gamal tradition vi har =) Men det brukar vara jag som måste ösa upp alla knäck i formarna, eftersom jag är Kingen på det :P Sen ska man alltid ha en sked med knäck i som man gå å ät på tills man få sår på tungan :P

För övrigt så kittlar det i luftrören när jag andas, det började idag, hoppas jag int bli förkyld, jag hinner inte just nu. Bäst jag dricker lite C- vitamin.

"Alla barnen hade socker i sitt fil
utom Kjell, han hade mjäll"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0