Goodbye christmas

Jag är så jävla arg, jag har sökt kompledigt annandag jul, nyårsafton och nyårsdagen. Men då ringer dom från kommunen å säger att man får inte ta komp på en helgdag. Vad är det för nytt då? Jag har då tagit ledigt förut på helger och det vet jag flera andra som har gjort också å då har det inte varit nå tjaffs.
Då skulle dom försöka va "snäll" å byta hit å dit, men jag måst likförbannat jobba julafton, kväll dessutom, och jag har ställt upp för den här jävla fitt kommunen i 4 år, jobbat hela julhelgen å nyårshelgen, så jag tänkte att i år skulle jag vara ledig, äntligen. Å vad får man som tack för att man ställt upp så mycket? JO man få jobba ännu en jul å nyårshelg. Fy fan säger jag bara.
Och föressten så är det MINA timmar som jag har tjänat in, å varför skulle jag inte få ta ut dom när JAG vill?
Vad är det ens för lönt å ha komp om man aldrig få ta ut dom? Jag skulle få ta semester, MEEEN, dom tvingade mig att ta ut mina 2 sista semsterdagar innan den 15:e december, å jag har ju inte hunnit få nån sparad semester heller som jag kan ta ut. Hur ska en vanlig jävla människa som jag ens kunna ha en chans att vara ledig jul och nyår?
Det hela resulterade i att jag nästan skrek i telefon, blev förbannad till tårarna. Och sen skrev jag ett mail till Facket.
Hoppas hoppas hoppas att jag har rätt, men med min tur.
Å den där jävla snygga klänningen jag beställde, det spelar ingen roll om den inte hinner komma innan jul.
Jag kommer liks ändå inte att fira jul iår, heller!


Goodbye christmas

Kommentarer
Postat av: Frida

Så satans dumt!.. klart du ska få va ledig! annars får dom med mig å göra!

2008-12-01 @ 17:39:24
URL: http://zycra.blogg.se/
Postat av: Stora syster

HAHAHAHA jag höll på skratta ijäl mej då jag läste, sen längst ner va det en tomte med ryggen mot, passande=) Du ha jävligt otur, men det var ju till det bättre iallafall.. Hoppas du kan logga in på din blogg, vore ju jävligt om den sluta funka nu å

, för visst va det nå fel??...=)

2008-12-02 @ 20:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0